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Thise Gloor - Highway To Brienz - neo
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Highway To Brienz

23 plays
Composer
Interpreters
Ekkehard Sassenhausen Dominik Burger Thomas Hirt
Improvisation, Ensemble
36 tracks

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Added on 14 February 2022

Album
Swiss made - Ein Bericht
Year of creation
2011
Label
Unit Records, UTR 4046

Credits and thanks

Fabulous Fable Quartet: SwissMade (2011)

Ekkehard Sassenhausen: Saxes
Thise Gloor: Piano
Thomas Hirt: Bass
Dominik Burger: Drums

recorded live at Aula Kantonschule Wetzikon by Andy Neresheimer. Mix & Mastering: A. Neresheimer. Cover – Maja Burger
Photography By – Etienne Gröpl
©2011 +SUISA+

The Fabulous Fable project around the two founding members, drummer Dominik Burger and pianist Thise Gloor, is entering its tenth year. Supplemented as a quartet by bassist Thomas Hirt and saxophonist Ekkehard Sassenhausen, the band plays music that is characterized by immediate explosiveness as well as lyrical beauty, in which sophisticated compositions meet the freedom of open structures, the joy of playing and the virtuosity of the musicians discharged in gripping improvisations. Sometimes you feel reminded of the soul jazz of Horace Silver, think you're listening to Charles Mingus between Schönberg's sounds and, after an improvisation based on the legendary Swiss jazz of the 80s, you end up with the beguiling sounds of John Coltrane. The four musicians seem to move effortlessly between the worlds of sound, building bridges, opening doors and finding an incomparably gripping sound that leaves nobody cold.

Das Fabulous Fable-Projekt um die beiden Gründungsmitglieder Schlagzeuger Dominik Burger und Pianist Thise Gloor geht in sein zehntes Jahr. Zum Quartett ergänzt durch den Bassisten Thomas Hirt und den Saxofonisten Ekkehard Sassenhausen spielt die Band eine Musik, die von unmittelbarer Explosivität ebenso geprägt ist wie von lyrischer Schönheit, in der ausgefeilte Kompositionen auf die Freiheit offener Strukturen treffen, sich die Spielfreude und die Virtuosität der Musiker in packenden Improvisationen entlädt. Mal fühlt man sich an den Soul Jazz eines Horace Silver erinnert, meint zwischen schönbergschen Klängen Charles Mingus raus zuhören und landet nach einer an den legendären Swiss Jazz der 80iger Jahre anlehnenden Improvisation bei den betörenden Klängen von John Coltrane. Scheinbar mühelos bewegen sich die vier Musiker zwischen den Klangwelten, schlagen Brücken, öffnen Türen und finden zu einem unvergleichlich packenden Sound, der niemanden kalt lässt.

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